VolEm

Volim reč ‘jelde’. I kad bosanci umesto ‘ovaj’ kažu ‘onaj’. I sve mekane tkanine. I da čitam ruse u leto. I ‘nedelje’ od Džeja i Šerifovicke.

Volim kad me neko pohvali pa se postidim. I vrapce. I neke klince ulične svirače što sviraju pesmu iz Moglija deci u Knezu. I mamine kiflice.

Onda volim kafanu. I metalne piksle. Vašare. Selo. Volim prave seljake. I potoke u proleće. Miris mora u predvečerje. I šljivu.

Volim narodnjake. One stare. Milančeta, Šekija, Cuneta i Tozovca. I kandirani pomelo. I s proleća kad procveta trešnja, a ljudi se zaljube.

Volim kad imam vremena. Da pijem kafe. Ili spavam. Da čitam knjige. Papirne. Ne elektronske. Da peglam dok ide vh1 vikend lista. Ili pišem.

Volim kad su ljudi pozitivni. Ili sarkastični. Ili prpošni. Ili neobrazovani, a dobri. Ne volim kad su inteligentni, a zlonamerni.

Volim babu. Baba je škorpija u horoskopu. Pobegla iz sela sa 13. Završila XIV gimnaziju. Radila u ambasadi u Indoneziji. Pravi najbolju gibanicu.

Volim uspomene. One najgluplje kad se ništa specijalno nije desilo ali mi nesto bilo milo. I drugare. I opasne žene. Sa izgrađenom ličnošću.

Volim kad se službenica nasmeje. I poštar kad popije rakijicu. I kale. I dunje. Ali da stoje na ormaru. Ne da ih jedem. I slatko od dunja.

Volim kad mi neko napiše nešto rukom. I kad spremam sa mamom slavu. Ne volim svoj rođendan. Ali volim za tuđe da naručujem pesme.

I volim kad volim. Nije bitno koga ili šta. I volim kad su ljudi entuzijastični. I kad imaju cilj, ali i dalje vode računa o drugima.

I volim Dragana Jovanovića. Jer mi liči na skulptora koji u bademantilu i klompama ide na Kalenić. I što peva Ružo rumena. Mama ga ne voli.

Volim Bežanijsku Kosu. Ona ima vanvremenske mangupe i vanvremenske komšijske odnose. Ima najlepši pogled. Ima čiku što ima samo jednu kozu.

Volim kad nešto može biti predmet podsmeha, a nije. I Ranka ciganina što kad me vidi odmah počinje da svira ‘Ima jedan kućerak u Sremu’.

Volim moje Jovanoviće. Volim što mi Fejsbuk ne veruje da imam toliko braće i sestara, ujaka, tetki… I volim što svako tera svoju politiku.

I volim što ne radim sutra. Al’ volim i kad radim. I kad naučim kolege nečim pametnim. I kad oni mene nauče. I kad pijemo pivce posle posla.

Volim što upoznah neke dobre. I one nedobre, pa znam kol’ko su ovi dobri stvarno dobri. I pastu kad ja pravim. I lazanje kad neko drugi pravi.

Volim sitkome. I kad psujem druge vozače. Volim kad neko primeti nešto u vezi mene što niko drugi nije. I konobare. One socijalističke.

Volim kad me zaobiđu nebitne vesti. I za Badnje veče da odem u crkvu. I da odem na muziku kod drugara što je završio bogosloviju, a drži kafanu.

Volim kad mi poraste kosa. I Batu Stojkovića. I kad je napolju zima, a unutra toplo. I sve filmove sa Džoni Depom. I Leonarda.

Volim povrće. I cigane jer genetički znaju da otpevaju sve trilere sveta. I Rim. I filozofiju, a pogotovo Marksa. I mog Marka sto ubija WOW.

I volim što sam zmaj u kineskom horoskopu. To nešto znači, al’ sam zaboravila šta. I harmonikašku dvojku. I voz. Ne Bajagin, nego onaj pravi.

I volim kad se ljudi ponašaju u skladu sa samim sobom. I kučiće. Ali one avlijanere. I jabuke. Al ne savršene nego one domaće, kvrgave.

I volim kad sam interno politički i kojekako nekorektna. I kad pijem lozu i jedem pršutu u Crnoj Gori. I metafore. I alegorije pogotovo.

Volim novogodišnje reklame. I detinjstvo. Svoje i tuđe. I kad stari ljudi podetinje. I kafanska bratimljenja. I biter lemon. I krmenadle.

I volim kad se od srca nasmejem. I kad se drugi smeju. I ljude što motaju duvan. Ali ne iz pomodarstva. Isto tako i za bradu. I ‘Nesanicu’.

I volim kad razmišljam šta sve volim. Onim danima kad ne volim, tad mi nije lepo. I volim što postoje ti neki ljudi što ih sve ovo interesuje.

VolEm

Ostavite odgovor

