Kako se Nensi provela na nastupu Mimi MercedeZ

‘Priđi, dimi s nama ako nisi nafurana
Ako jesi, isto priđi i sa lošeg tripa siđi’

Za Mimi Mercedez sam saznala relativno skoro, pre par meseci. Ali sam svih tih meseci slušala te njene tri pesme do iznemoglosti, jedna bila ringtone, kad zvoni u autobusu malo duže putnici se zblanu, mora siđem na sledećoj. Normalno, nikom živom oko mene se ne dopada, ne mogu da veruju, kako može da mi se sviđa, potpuno sam poremećena i tako.

M01I zainatim se ja da idem na nastup i da idem pa Bog. Debeli, normalno, mora sa mnom jer niko neće. Ja prepaljena, specijalno za tu priliku išla da kupim naočare što Ceca i Mira nose u spotu ‘ne računaj na mene’. Imala od pre neki sačuvajisakloni maskirno-tigrasti kačket, ceo fazon. Cirkus Kolorado. Došli tamo, Debeli naručuje sok. Konobarica NEVERUE. Ništa, ja pivo, sok ispada da je pokvaren, bacamo ga pored i počinju ljudi lagano da se skupljaju. Ljudi onako. Malo duvali verovatno, ali ništa dalje. Debeli pizdi što su svi izdrogirani, ja vičem da nisu nego petak bleja ovo ono i stvarno ništa strašno.

Dragstor kao mesto je stvarno žasu, neke pločice, neki izgled sanitetsko-eksperimentalne prostorije korišćene u svrhu vršenja opita na ratnim zarobljenicima pod dirigentskim stetoskopom Jozefa Mengelea lično. Dakle, ne mnogo drugačiji od drugih prestoničkih mesta.

M02Počinju ovi momci malo da repuju, publika sa njima od reči do reči. Rez. Kreće Sekina ‘Baš svi, nek’ čuju svi kako se veseli na Balkanu’. Trans. Odneo vrag šalu, sad me kupiše za vjek i vjekov. Opet Gudri. Dečko umetničkog naziva Gudroslav, pa Gudri mu dođe kao nadimak. Hehe. Gudri. Super je on, mali onako, ljut, ima taj momenat prenošenja svoje energije na ove s druge strane. Sve vreme su na bini svi koji nastupaju plus devojke iz spotova, njihove drugarice, plus ortaci koji se ludo zabavljaju. Kao u onim crnačkim filmovima kad ekipa ima svog repera, pa taj reper nastupa u nekim andergraund klubovima, pa pozove sve njih da bleje s njim dok pravi haos s mikrofonom. Ma znate, gledali ste ih brda.

E onda, kreće Mimi sa ‘Prvo napunim pluća, drugo pravac druga kuća, treće još sreće za pluća, eto što sam vruća’. Haaaaaaaaaos. Devojke đuskaju oko nje, publika vrišti, mis’im se MegaSun treba da joj sponzoriše svaki nastup. Onda se vratimo na momke. Prilazi mi jedna njihova drugarica, lepa ko anđeo, traži cigaru, ali ‘ne za mene, to je za Gudrija’ u jednom dahu kroz smeh. Inače, ona je 97. godište, slovima hiljadudevetstodevedesetsedmo. Bogte. Mulja mi se po glavi Deni Glover sa ‘I’m too old for this shit’, al u tom momentu kreće ‘Bratstvo sestrinstvo’ i kao, koga briga. Opet ludilo, žurka, zezanje.

M03Sretnem tu neke ljude koje znam, njih blam, ja srećna ko malo dete ne kapiram, šta ima da te bude blam, esam te videla na Lukasovom koncertu, pa na Filharmoniji, al kao različiti su ljudi. Onda ‘ako mi se neko kurči ja ga pitam šta, ako mi se neko mršti ja ga pitam šta, ako gleda preko šta, misli da je neko šta, biće upucan ko Beko, bam bam, bam bam’. Beskonačno mi je zabavno. Jeste da su sad svi oni sa Konjarnika, al ja tačno vidim likove sa NBG-a dok Mimi direktivno ponavlja publici ‘ako ne znaš da se kurčiš, ti nauči da se kurčiš’.

Onda opet rez. Mimi nešto kaže Maji, svojoj ortakinji koja đuska s njima gore, ova odlazi negde i sa ostalim ženama vraća se u drečavim kupaćim kostimima. Ide sad tu neka pesma, dok ove treskaju, nemam pojma ni šta su pevali, al bilo extra. Onda je išao svemirski hit ‘Šta pokreće svet pokreće i moje dupe’ koji je, verujem, najopasnija pesma u poslednjih par godina, pa nešto gde spominju Milana Stankovića (to mi je baš onako top, al ne mogu da nađem na jućubu), pa svaštanešto još. I onda je bio kraj. Publika je bila oduševljena. Oni na sceni su bili oduševljeni. Ja – oduševljena je mala reč.

M04Šta god da sam čitala na netu o ovoj grupaciji, svi su se mahom trudili da na nekom fenomenološko-filozofskom nivou objasne njihovu popularnost i čini mi se na neki način racionalno opravdaju sebe zbog čega im se sve ovo sviđa. A ‘sviđanje’ je vrlo subjektivna pojava koja nema tolikog uporišta u razumu koliko u emocijama. A racionalizovanje emocija je vrlo jalov posao. Prenaglašenost reči, izgleda i tema daje Mimi&ekipi to na osnovu čega ih ljudi osuđuju. Al ta prenaglašenost se ogleda i u operi samo sa druge strane. Bilo kako bilo, mene jako asocira na moj kraj, ljude s kojima sam odrastala i celo to ‘loženje’ i beskonačno mi je zabavno. A koji je to stil u repu, da li se feminizam kalemi na stihove, kako se beznadežnost posttranzicionog društva ogleda u melanholiji za starim vremenima o kojima oni pričaju, vrednosno-moralni okvir i sve ostalo čemu kritičari teže, ostaviću njima. Jer me uveseljava paljenje na priču. Ne na visokointelektualne rasprave o njoj.

Kako se Nensi provela na nastupu Mimi MercedeZ

Jedno mišljenje na „Kako se Nensi provela na nastupu Mimi MercedeZ

Ostavite odgovor

